Çankırı Araştırmaları Sitesi | Forumlar  
Çankırı Araştırmaları Sitesi  
Çankırı Araştırmaları Sitesinin 2002-2005 dönemi arşiv kayıtlarıdır.
 Arama Forumlar  Yazılar  Resimler  İletişim  
          www.cansaati.org
   
 

 

 
 Tüm Forumlar
 Sezen D KONYALI [Sağlık Köşesi]
 
RAMAZAN GELDİ AMA SAĞLIĞINIZ KÜSTÜ GİDİYOR
  Yazıcı Çıktısı /Yazıyı Bilgisayarına kaydet  

Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
sezen
Yetkili Üye



102 Cevap
Gönderim - 04/10/2005 :  10:44:33    
Merhaba sevgili dostlar nihayet beklene gün geldi bu gece ilk teravi namazını kılıyoruz ve ilk sahura kalkıyoruz. Biz Müslümanlar için öneme oldukca büyük olan bu ay dinen önemli olmanın yanı sıra sağlık açısındanda oldukca önem arzeder.
Oruç tutmak karaciğer, mide ve sindirim sisteminin dinlenmesini, vücudun zararlı maddelerden arındığını sağlar. Ancak bir nokta varki orucun vücuda yararlı olmasından çok zararlı olmasına neden oluyor. Eminim hepiniz bunun yemekler olduğunu anlamışsınızdır. Henüz ramazan gelmeden adı anılır anılmas ağıslarda hafif sulanmayla birlikte o güzelim nargibi hatta üzeri yumurtalı pideler geliverir aklımıza ya şöyle tereyağlı ve bol şekerli tatlılar. E kolaymı o kadar saat aç kalınacak ya.Eminim birçoklarınız bana katılacaksınız ve hak vereceksiniz ama maalesef bu kocaman bir yanlış. İşte doğru olanlar.

1.Mutlaka sahura kalkın ve agır yemekler yerine kahvaltılık yiyecekleri tercih edin.
2.Orucunuzu zeytin, hurma ve su gibi besinlerle açın ve ılık bir çorbayla yemeğe başlayın
3.Yemekler yavaş yavaş yenilmeli mümkünse çorbadan sonra biraz ara verin ve ara ara yemeye devam edin
4.Öğünlerde sebze ,meyve ve salata gibi yiyeceklere ağırlık verin
5.Yağlı, unlu ve şekerli yiyeceklerden uzak durun
6.Bol bol su için ve yemekte sonra hafif eğzersizler ve yürüyüş yapın ki bütün gün çalışmayan ve birden yüklenilen mide ve bağırsakların yükü hafiflesin.
7.Şekerden uzak durun dedik ama tam bir ayrılık olmamalı sütlü tatlılar yenilmelidir.
8.sahurdan sonra hemen yatmayın çünkü hem dolu bir mide ile yattığınız için rahat uyuyamassınız hemde daha fazla kilo alırsınız
9.Eğer hamilelik yada bir rahatsızlığınız varsa emin olduğunuz bir doktora danışarak oruç tutunuz. Yoksa çok daha ağır durumlarla karşılaşıla bilinir.
10.Yemekten hemen sonra yatılması sonucu mide rahatsızlıklarına daha çok rastlanmaktadır.

Güzel ve sağlıklı bir ramazan ayı geçirmeniz dileğiyle.

dilekrem2002
Üye


DÜZCE
3 Cevap
Gönderim - 04/10/2005 :  12:21:32     
  ramazanla ilgili yazınızı çok beğendim.ama ne kadar riayet edilir bilemem.hala aramızda bu muhterem ayın faziletini bilmeden dolaşanlar var.allah onları ıslah eylesin hayırlı ramazanlar

 sayfa başına git

turgut_reis
Yetkili Üye


ÇANKIRI
223 Cevap
Gönderim - 04/10/2005 :  16:07:22       
  Değerli Sezen Hanım Ramazan ile ilgili açıklamalarınız için teşekkür ederim.
Ayrıca ne derece kendimize hakim olup, uygulaya biliriz orasını zaman gösterecek.
Bütün Türk İslam Aleminin Ramaz-ı Şeriflerinin Sağlık Sihhat içinde geçmesini ve Ramazan Bayramına sağlık içinde kavuşmaları dileklerimle
Ramazanınız Şimdiden Mübarek Olsun....

Çayırpınar''lı  sayfa başına git

Hakkı Duran
21. Dönem Çankırı Milletvekili


Ankara
308 Cevap
Gönderim - 04/10/2005 :  22:15:53       
  "RAMAZAN DAVULU

Ramazanda çok taamdan haz etmem
Kâfi gelir yemek kırk sahan olsun
Sufrayı görünce darılıp gitmem
İsterse rakîbim şah sultan olsun
..............Dan, danda dan dan

Yumurtalı pide benzese nare
Döşense simitle reçel kenare
Mideyi başlasak bizde tımare
Yanında bir demet gök soğan olsun
..............Dan, danda dan dan


Kayseri basdırması maruf cihana
Yumurta yağ ile girse sahana
Patlıcan dolmasına olmaz bahane
Ekşili dolma ile dil şâdan olsun
..............Dan, danda dan dan"

........-Derd Ortağı-

Değerli Okuyucular,

Siz yine de-Derd Ortağı-nın değil, Sezen Hanım'ın sözlerine uyun!

Sağlıklı günler ve hayırlı bir Ramazan dilerim..

Düzenleyen - Hakkı Duran on 04/10/2005 22:17:13

Hakkı DURAN  sayfa başına git


Forumda görüş beyan etmek ve yorum yapmak için üye olmanız gerekmektedir.
Yer alan ifadeler kişisel olup, hiçbir kurum ve/veya kuruluş adına görüş bildirilmez, bildirilse dahi kişisel kabul edilir ve yer alan her görüş yazarını bağlar. Site grup, cemaat, klik  vs bir sınıflama olmaksızın herkese açık olduğu için LÜTFEN POLEMİKLERE GİRMEYİNİZ, sadece kamuya sunacağınız bilgi ve görüşleri bizlerle paylaşınız. Yazılara yapılacak tenkitler edebi ve bilimsel formlar ve bilimsel etik açısından uygun olmalıdır. Kişilik haklarını ihlal halinde, hukuka, ahlaka aykırı görüş beyan edildiği ve ticari reklam yapıldığı durumlarda yazının yayınına izin verilmez. Kitap,dergi tanıtımları ticari sayılmaz. Yazılarınızda yaptığınız alıntılar (iktibaslar) için açıkça kaynak gösteriniz.

Çankırı Araştırmaları sitesi'
nde yayınlanmakta olan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının yada telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin —kısa alıntı ve tanıtımlar dışında— herhangi bir biçimde basılmaması, yayınlanmaması, editörlerimizin ve üyelerimizin kaynak belirtmeden herhangi bir alıntıyı sitemizde yayınlamaması önemle rica olunur. Kaynak belirtilmeksizin sitemizde yayınlanan alıntılar ve görüşler yazarlarını bağlar.

Kalite Anlayışımız:
Lütfen bildirilerinizi yayınlamadan önce yazım kuralları ve içerik açısından kontrol ediniz. Mümkünse önce word belgesi olarak yazıp denetleyiniz. Sonra kopyala-yapıştır yöntemiyle buraya taşıyınız. Dilimize gereken özeni göstermeyen ve kurallara uymayan bildiriler silinecektir.

   


-2147467259|Operation must use an updateable query.
Ana Sayfam Yap Favorilerime Ekle       © Çankırı Araştırmaları Sitesi hatsanat site yönetim sayfa başına git