Çankırı Araştırmaları Sitesi | Forumlar  
Çankırı Araştırmaları Sitesi  
Çankırı Araştırmaları Sitesinin 2002-2005 dönemi arşiv kayıtlarıdır.
 Arama Forumlar  Yazılar  Resimler  İletişim  
          www.cansaati.org
   
 

 

 
 Tüm Forumlar
 Fatih BAYRAM [Üniversiteden]
 
Emniyet Kemeri Takmayanlara Bir Bilgi
  Yazıcı Çıktısı /Yazıyı Bilgisayarına kaydet  

Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Fatih Bayram
Yetkili Üye


Çankırı / Orta
311 Cevap
Gönderim - 24/03/2005 :  17:45:24    

0.7 saniye

90 km/saat süratle giden bir otomobilin duran nesneye çarptığındaki ilk ölümcül bir saniyede neler olduğunu biliyor muydunuz.

SANİYENİN İLK ONDA BİRİNDE ön tampon ve ızgara parçalanır.

İKİNCİONDA BİRİNDE aracın ön gövdesi eğilmeye başlar arka tekerlekler yoldan kesilirken ön cam yukarı doğru yükselir.aynı anda ön tekerler çarpılan nesneyi sarmaya başlar aracın ön kısmı durmuş olmasına rağmen arka kısmı hala 90km/saat süratle hareketine devam etmektedir. sürücü iç güdüsel olarak ayaklarını gererek çarpmaya karşı direnmeye çalışır ama ayakları çoktan KIRILMIŞTIR.

SANİYENİN ÜÇÜNCÜ ONDA BİRİNDE direksiyon parçalanmaya başlar ve direksiyon mili SÜRÜCÜNÜN GÖĞSÜNE GİRER

SANİYENİN DÖRDÜNCÜ ONDA BİRİNDE aracın arka kısmı hala 90km/saat hızla hareket ettiğinden araç gövdesi ikiye ayrılmış aracın ilk yarım metrelik kısmı tamamen PARÇALANMIŞTIR

SANİYENİN BEŞİNCİ ONDA BİRİNDE sürücü direksiyon mili tarafından mızraklanmış olarak durmaktadır ve CİĞERLERİNE KAN DOLMAYA BAŞLAR

SANİYENİN ALTINCI ONDA BİRİNDE çarpma o kadar şiddetlidir ki ayakkabılar çok sıkı bağlanmış olmasına rağmen ayaktan fırlamıştır.fren pedalı ayaklara dolaşır aracın gövdesi yarı yarıya kısalır tekerlekler tekrar yola inmeye başlar sürücünün KAFASI ÖN CAMA VURUR.

SANİYENİN YEDİNCİ ONDA BİRİNDE kapılar çökerek sürücüyü sıkıştırır anca bu onu rahatsız etmez çünkü o artık ÖLÜDÜR.

saniyenin geri kalan onda üçlük kısmıda artık onun için önem taşımamaktadır.

Bundan sonra umarım emniyet kemeri takarsınız..!

Düzenleyen - fatihbayram on 24/03/2005 17:47:19

_________________________
Herşey Çankırı İçin...

yaburka
Yorumcu


Çankiri
50 Cevap
Gönderim - 24/03/2005 :  21:08:43     
  Fatih kardeşimin yazısına destek olarak değişik bir örnekte benden...
>>Hiçbir zaman unutma, istedigin kadar araba satin
>>alabilirsin, ama
>>insan
>>hayatini...
>>BIR OTOMOBIL 80/KM-H SABIT HIZLA DUVARA ÇARPIYOR.ISTE
>>OLAYIN GELISIMI... -
>>Çarpismadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç
>>kendi
>>agirliginin 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir.
>>sürücü ve yolcular kemer ile bagli degillerse 80 km sürat ile araç
>>içinde
>>harekete devam ederler.
>>39 milisaniye sonra sürücü koltuguyla beraber 15 cm öne dogru
>>firlamistir.
>>44 milisaniye sonra sürücü gögüs kafesiyle direksiyona çarpar. ve
>>sonra
>>araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaslatici kuvvet 80 G ye
>>ulasir
>>(yani kendi agirliklarinin 80 kati büyüklükte bir kuvvet
>>üzerlerinde
>>etkir)
>>68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline
>>çarpar. 92 milisaniye sonra sürücü yanindaki yolcuyla beraber ayni
>>anda
>>kafasini ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasina ölümcül bir
>>darbe
>>alarak camdan disariya firlar.
>>100 milisaniye sonra direksiyon tarafindan tutulan sürücü tekrar
>>aracin içine düser, o anda ÖLMÜSTÜR.
>>110 milisaniye sonra araç yavasça geriye çekilmeye baslar.
>>113 milisaniye sonra sürücünün arkasinda oturan yolcu sürücü
>>seviyesine yükselir ve kafasiyla sert bir darbe yapar ayni anda
>>kendisi
>>de ölümcül bir darbe almistir. - 150 milisaniye sonra tekrar
>>sessizlik
>>egemen olur; cam, çelik, plastik parçalari yere düser.
>>200 milisaniyeden daha kisa bir süre içerisinde her sey biter.
>>nbs Ortaya çikan enerji inanilmazdir. 80 km/h hizda ortalama 1 ton
>>agirligindaki bir otomobili 30 metre yukariya firlatabilir.
>>LÜTFEN OTOMOBIL HAREKET ETMEDEN ÖNCE EMNIYET KEMERINIZI tAKIN.

iSMAiL ER&YAPRAKLI  sayfa başına git


Forumda görüş beyan etmek ve yorum yapmak için üye olmanız gerekmektedir.
Yer alan ifadeler kişisel olup, hiçbir kurum ve/veya kuruluş adına görüş bildirilmez, bildirilse dahi kişisel kabul edilir ve yer alan her görüş yazarını bağlar. Site grup, cemaat, klik  vs bir sınıflama olmaksızın herkese açık olduğu için LÜTFEN POLEMİKLERE GİRMEYİNİZ, sadece kamuya sunacağınız bilgi ve görüşleri bizlerle paylaşınız. Yazılara yapılacak tenkitler edebi ve bilimsel formlar ve bilimsel etik açısından uygun olmalıdır. Kişilik haklarını ihlal halinde, hukuka, ahlaka aykırı görüş beyan edildiği ve ticari reklam yapıldığı durumlarda yazının yayınına izin verilmez. Kitap,dergi tanıtımları ticari sayılmaz. Yazılarınızda yaptığınız alıntılar (iktibaslar) için açıkça kaynak gösteriniz.

Çankırı Araştırmaları sitesi'
nde yayınlanmakta olan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının yada telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin —kısa alıntı ve tanıtımlar dışında— herhangi bir biçimde basılmaması, yayınlanmaması, editörlerimizin ve üyelerimizin kaynak belirtmeden herhangi bir alıntıyı sitemizde yayınlamaması önemle rica olunur. Kaynak belirtilmeksizin sitemizde yayınlanan alıntılar ve görüşler yazarlarını bağlar.

Kalite Anlayışımız:
Lütfen bildirilerinizi yayınlamadan önce yazım kuralları ve içerik açısından kontrol ediniz. Mümkünse önce word belgesi olarak yazıp denetleyiniz. Sonra kopyala-yapıştır yöntemiyle buraya taşıyınız. Dilimize gereken özeni göstermeyen ve kurallara uymayan bildiriler silinecektir.

   



Ana Sayfam Yap Favorilerime Ekle       © Çankırı Araştırmaları Sitesi hatsanat site yönetim sayfa başına git